Velkommen inn.....

... til min blogg, som for det meste er om kort. Jeg er også veldig glad i å reise (spesielt Egypt) og å ta bilder, så det kan dukke opp noen scrappesider innimellom.
Blir veldig glad hvis du legger igjen spor etter deg...

fredag 4. november 2011

Egypt oktober 2011, (obs! mange bilder)

Som vanlig så har vi hatt det helt perfekt.
Egypt (Misr på arabisk) er bare helt nydelig.
Jeg elsker å være der (hvis noen skulle være i tvil *lol*).
Her er et par bilder fra utsikten vår (fra terrassen)
Vi spiste ofte lunsj her. Rendevouz heter restauranten

Et av bassengene, Joker bar nede, og resepsjon oppe.
 På vei ned til der vi påleide å sole oss...Vakkert...
 Barnebasseng, og utsikt mot Makadi Spa hotellet.
 Den som kunne vært der enda lenger, sukk...
Lurer egentlig på hvor lenge jeg kunne vært i Egypt, FØR jeg ble lei...
Flip flop sandaler, sand, sol fra blå himmel, korallrev og herlige mennesker, det hadde nok tatt ei stund ja.....
 Og så frodig som det er rundt hotellet.
Zebra palmer kaller jeg disse *lol*, (klikk på bildet så ser dere hvorfor)
 Jasminblomst. Nydelige å se på, lukta var om mulig enda bedre.
Noe som resulterte i ei flaske duftolje, type sjasmin......
Blå himmel, palmer som vaier i vinden (og som det vokste dadler på)
NYDELIG!!!
 En samling planter, nydelig satt sammen...
Sjekk denne karen da, han satt på en parasoll, og var sikkert 10 cm. lang. Kul !!!!

Kvikk lunsj hører hjemme i kjøleskap, og ikke på solsenga i 34-40 grader, så er dere advart *lol*
 
 Kult bilde av Emilie i bassenget....
 ...og på snorkletur.....
 Vi fikk til og med besøk av Ekramy, vår venn "drosjesjåføren" fra Luxor.
Kjempekoselig å se han igjen.
Han tok buss kl. 05.00 fra Luxor, og var på hotellet vårt i 11.30 tiden.
Meg, Emilie, Ekramy, og svigermor....
 Min kjære skal ut å snorkle, heldiggrisen, han fikk se skilpadder en ettermiddag det blåste, og jeg ikke ble med. Er det ikke typisk ????...
 Jeg liker også å snorkle. Det er en helt fantastisk verden under vannoverflaten. Vi fikk til og med filmet ei Murene denne gang. KJEMPEGØY !!!
Skal legge inn litt fiske/korallbilder senere. Får jeg det til skal jeg legge inn filmen av Murena også....
På flyplassen i Hurghada.
Farmor og Emilie ser på lommebøker, og DET HAR de IKKE gjort sånn ellers på turen tror dere???
Lurer på hvor mange de hadde med seg hjem ??? *lol*
Vi har slappet av, og kost oss en hel haug.
Dere som ikke har vært i Egypt. Det anbefales på det sterkeste.
5 regndager i året, (haha, vi har 5 soldager) og kan reklamere med " I Egypt er det alltid sol" .
Så prøv en tur, jeg tror ikke dere blir skuffet.. (Det skulle vært vervepremier på turer til Egypt, da hadde jeg og André vært langt opp på vervelisten *lol*)
Nå er det natta. (Tishba al hrer)
Sov Godt alle sammen (og drøm om sol og sommer)
Klem fra Kaia
Ma'a'salama

3 kommentarer:

nergele's puslerier sa...

Å så heldige dere er -det ser jo bare så flott ut og det høres ikke værre ut heller att dere han kost dere veldig...
Vi nordboere skulle blitt sponsa en slik tur vi som ikke vet hva sol er-er du ikke enig istedet for sykmeldinger?

Birkus sa...

Ser ut som en fantastisk tur.
Det er virkelig masse fantastisk flott under vann. Jeg dykker, så jeg får til og med vært der nede med alt livet.
God helg!

Eli Kristin Magnussen sa...

Sukk.... fantastisk herlige feriebilder igjen, Kaia! Heldige dere! Sikkert godt å komme seg bort og oppleve litt skikkelig sommer, spesielt på denne tiden av året!

God søndagskveld til deg!
Klem, Eli Kristin